רישיקש – טקס פוג'ה.

מה עושה פרה במכון יופי? מדוע הגנגס נחשב לקדוש? מה מכילה צלחת של טקס פוג'ה? ומדוע ההודים כל כך משתגעים על סלפי? אם אתם רוצים תשובות לשאלות אילו אתם בבלוג הלא נכון, אבל שתדעו את התשובות תעדכנו אותי בבקשה.

זמן כוכבי:חמש עשרה באוקטובר 2019.
הטקס לפי מה שקראתי מתקיים ליד הראם ג'ולה שזה הגשר של ראם, הוא נמצא מערבית מלקסמן ג'ולה משהו כמו 15-20 דקות הליכה ויש אפשרות ללכת חלק מהדרך לאורך הגנגס ברחוב יותר שקט שיש בו הרבה אשרמים. מכיוון שהטקס מתחיל רק עם השקיעה שזה בערך בסביבות 18:00 יש לנו הרבה זמן לפסוע בנחת , לספוג את מראות הרחוב והנהר וכמובן לצלם שנזכור מה שהיה.

העוני כמובן גם כאן קיים ונראה, אבל יחסית לעובדה שזהו אזור תיירותי המינונים פחות גדולים.

מרחוק אנחנו רואים את לקסמן ג'ולה מתרחק מאיתנו והשמש שנעה לקראת שקיעה מאירה באור מיוחד את נהר הגנגס, מעין אור כתמתם שמשתלב בצורה נעימה עם הירוק של הנהר.

צילום: ג'וסלין בראון

ליד הראם ג'ולה היו כל מיני אנשים שעסקו בקיום טקסי פוגה פרטיים וקנו את הצלחת הטיקסית שלפעמים עשויה מעלה ירוק עם פרחים כתומים בפנים ונר שמדליקים, מהמוכרת שישבה בגהט.

השמש הלכה ושקעה לה באיטיות טיקסית כמקובל בהודו כי ידוע שאפילו השמש נכנעת לקצב הזמן ההודי ואינה ממהרת. היבטתי בעצבנות משהו לכל הכיוונים אך לא הצלחתי לראות שום התארגנות לטקס כל שהוא בגהט ליד הנהר.

בסוף שהחשיכה השתררה על שני גדות הנהר, ראיתי בצד השני אורות מנצנצים בצד הצפוני של הנהר והבנתי שאנחנו ליד הנהר הנכון אבל לא בצד הנכון של הטקס. זירזתי את רעייתי בכיוון הגשר בתקווה שנגיע ונספיק לראות את הטקס, אך לא היה מקום לדאגה כי הטקס היה מספיק ארוך.

הטקס כפי ששמעתי מאנשים שדיברנו איתם היה מכוון תיירות, כלומר הרבה פחות תפילות ויותר ניפנופים במנורות האש המרשימות. המבצעים של הטקס עבדו בתאום מאוד יפה כמו להקת מחול.

אחרי הטקס אנשים המשיכו בטקסים פרטיים.

ורעייתי כרגיל מצאה לה חברות מקומיות:

שכמובן ביקשו וקיבלו ברצון סלפי. יצא לי לשוחח עם הילדה שבאמצע בזכות האנגלית הטובה שלה יחסית לעובדה שהיא רק בת 12. היא ממש דיברה לענין יחסית לגילה הצעיר וסיפרה לנו שהיא עוזרת לאימה כל ערב אחרי הלימודים למכור צלחות לטקס, החלום שלה כך אמרה להגיע לברזיל יום אחד ואמרתי לה שהיא עושה רושם של ילדה חכמה ככה שאין לי שום ספק שיום אחד היא תגיע לשם. התוכנית למחר יום שוטטות רגוע בסמטאות של רישיקש ואילו לעוד יומיים טקס פוגה בהרידוואר שזה אמור להיות הארד קור ולכן צריך יום מנוחה באמצע. נמסטה.

מאת: rolybr

I began to acquire the reading skill at the age of seven and the photography skill I began to acquire at the age of nine and since then my life has moved between the written word and the photographed image. Although it is said that a picture is worth a thousand words, I can be moved by text that is worded in perfection, Hebrew or English, no less than a picture or a photograph. So my ambition is to be able to write my texts like Leonard Cohen or at least like Meir Ariel and create my own images like Eugene Smith, and I know that aspirations may be far greater than I could, but to get closer and maybe high, you have to look far.

2 תגובות על ״רישיקש – טקס פוג'ה.״

  1. יפה ברישיקש, על הגנגס למרגלות ההימאליה… להקת הביטלס התארחה באשראם של המאהרישי, וחבריה פגשו את המאהרישי מהש יוגי ב1968, שם כתבו את מרבית שירי "האלבום הלבן".

    1. אכן, לא ביקרנו שם למרות שקראתי על זה לפני שיצאנו, זאת הייתה תקופת הפריחה לא רק של הביטילס אלא גם של המהרישי למינהם.

כתיבת תגובה